Nahrávam Udalosti

Dátum: 4. júna 2020 

Čas konania: 9:00 – 17:00

Miesto konania: INOVATO, Staničná 502, Vráble (areál ŠVEC GROUP)

Program – témy:

Spoločne najskôr nájdeme váš príbeh, ktorý chcete rozprávať, potom ho budeme skúmať, rozoberať jeho postavy a zmysel a hľadať v ňom nové a netušené. A až budeme vedieť, čo, prečo a komu rozprávame, budeme pracovať na tom, čo robiť s telom, hlasom a gestami pri rozprávaní, aby ste sa cítili sebaisto a svojím prejavom naozaj zaujali a upútali publikum.

Naučíte sa, ako:

  • vtiahnuť publikum do deja a vyvolať zvedavosť a záujem
  • vytvoriť pútavý príbeh a čo sú jeho kľúčové parametre
  • urobiť dobrý príbeh skvelým
  • odovzdať svoje oznámenie v podobe jedinečného príbehu
  • začleňovať príbehy do prezentácií a verejných vystúpení
  • zaraďovať do svojho prejavu originálnej rozprávačské postupy a improvizáciu
  • pomocou príbehu získať pozornosť poslucháčov, zasiahnuť ich emócie, motivovať a inšpirovať ich k akcii

Zistíte:

  • ako a prečo rozprávanie príbehov funguje
  • čo v nás príbehy vyvolávajú, čo spôsobujú
  • aké sú vlastnosti príbehu, ktorý ľudí “chytí za srdce” a zaujme
  • ujasníte si, ako môžu byť príbehy užitočné práve vám a vašim poslucháčom
  • vyskúšate si, ako príbehy vytvárať, ako ich zapájať do svojich (nielen) prezentácií
  • budete mať priestor experimentovať a zisťovať, ako príbeh postaviť a podať, aby mal čo najväčší účinok

Cieľom workshopu je, aby ste objavili svoju rozprávačskú osobnosť, nebáli sa postaviť pred publikum, pútavo a presvedčivo rozprávali príbeh.

O storytellingu – prečo prísť na workshop?

„Povedz mi fakt a ja sa niečo dozviem. Povedz mi pravdu a ja ti možno uverím. Povedz mi teóriu a ja uvidím, či funguje. Povedz mi príbeh a bude žiť v mojom srdci navždy.” (indické príslovie)

Storytelling znamená rozprávanie príbehov a príbehy si ľudia rozprávajú odpradávna. Pomocou príbehov sa odovzdávajú vedomosti, informácie, tradície. Príbehy nám pomáhajú pochopiť svet. A práve preto na nás zároveň tak fungujú a ovplyvňujú nás v živote a v práci. Fenomén príbeh sa stáva najsilnejším nástrojom prezentácií, obchodu, leadershipu a marketingu.

Žijeme vo svete príbehov, každý náš deň sa skladá z jednotlivých príbehov. Príbeh je znovu vybavený zážitok rozprávaný s dostatočným citom a zmyslom pre detail tak, aby bol schopný v poslucháčoch navodiť pocit, že si ho sami prežili. Príbehy aktivujú moc obrazotvornosti, a tým stimulujú skutočný zážitok. Ľudská myseľ jednoducho neustále ide vo rozprávačskom móde.

Ak ich dokážete prezentovať tak, aby ste v poslucháčoch vyvolali emócie, máte oveľa väčšiu šancu, že si vaše posolstvo zapamätajú.

Príbehy majú moc oslovovať masy. Príbehy sú nákazlivé. Ak máte prezentovať, je vašou jedinou skutočnou úlohou hovoriť o niečom, čo má hodnotu a hovoriť o tom autenticky, vaším vlastným a jedinečným spôsobom. Vaším cieľom je rozprávať príbehy, ktoré aktivujú obrazotvornosť vašich poslucháčov tak, aby videli, počuli, cítili, dotýkali sa a ochutnávali váš príbeh, ako keby sa skutočne stal.

Príbehy dokážu inšpirovať. Spomínate si na nejakú power pointovú prezentáciu, ktorá vám vyrazila dych? Predpokladám, že nie. To, že vás prezentácia zaujala bolo spôsobené tým, že si pamätáte toho, kto vám rozprával príbeh. A hlavne, ako ste sa s ním či pri ňom cítili.

A prečo storytelling funguje? Neurovedci vyskúmali, čo sa s nami deje, keď počujeme príbeh, ktorý je presvedčivý, je v ňom konflikt, napätie, vyvrcholenie. Uvoľní sa celý rad hormónov – kortizol, ktorý vás drží v strehu; oxytocín, vďaka ktorému súcitíte s postavami; dopamín, vďaka ktorému sa cítite dobre, keď sa príbeh skončí šťastne. Príbehy sa neodvolávajú na logiku, ale pôsobia na naše zmysly a emócie. A emócie sú evolučne v mozgu oveľa silnejšie, než rozum.

Expert:

Mgr. Ján Dubnička

brain based coach

zakladateľ spoločnosti SATISFACTORY

Ján je človek, ktorého celý profesný život sprevádza aj živí komunikácia. Interpersonálna komunikácia, na základe poznatkoch o mozgu, sa stala jeho vášňou aj profesiou. Je komunikačný stratég, medzinárodne certifikovaný kouč a zakladateľ vzdelávacej spoločnosti SATISFACTORY. Venuje sa komunikačnej inteligencii, rozvoju lídrov a tímov. Je autorom dvoch kníh: Vytvorte si život, po akom túžite a Chce to len odvahu. V roku 2011 vyštudoval Neuro Coaching (NeuroLeadership Group), kde vznikol jeho záujem o neurovedy.

Pol roka pracoval priamo pod vedením „praotca“ koučovania a autora metódy Inner Game, Tima Gallweya. Aktuálne pracuje so škótkou Sandrou Wilson, MCC  a vzdeláva sa v systémovo – dynamickom tímovom koučovaní a transakčnej analýze. Je členom Medzinárodnej federácie koučov ICF (International Coach Federation). Ako kouč, lektor, facilitátor a konzultant si na Slovensku a v Českej Republike získal stabilnú pozíciu medzi odbornou verejnosťou.  Pravidelne je pozývaný ako rečník a vedie workshopy na HR konferenciách. Prednáša na univerzitách v SR a ČR.

Svoje dlhoročné skúsenosti využíva pri práci s úspešnými medzinárodnými spoločnosťami v SR a ČR – Red Bull, Novartis, Poštová banka, YIT, ČSOB finančná skupina, IBM, HB Reavis, Unilever, PriceWaterhouseCooper, Schnellecke, Techo, Synetech či Roche.

Prihlasovanie: Dostupné do 25. mája 2020