Naspäť
25. marca 2021 Blog

Druhy Open Innovation – kde a ako ju využiť?

Druhy Open Innovation – kde a ako ju využiť?

Druhy Open Innovation

V druhej časti článku Vám predstavím niektoré typy otvorenej inovácie. Tieto 4 príklady určite prídu vhod. 

  •   Intracompany- vnútropodnikové

Zdieľanie nápadov štandardne funguje medzi ľuďmi vo vnútri organizácie. Tento typ (Intracompany) sa môže týkať veľkých organizácií a firiem, ktoré majú svoje pobočky v rôznych krajinách. Tieto pobočky si vymieňajú informácie a inovujú spolu v medzinárodných tímoch.

  •   Intercompany – medzipodnikové

Informácie sa zdieľajú medzi dvoma a viacerými podnikmi.

  •   Pre expertov

Týka sa expertov mimo firmy, ktorí majú dostatočné vedomosti a vedia ich efektívne použiť.

  •   Verejné

Verejná skupina inovátorov, ktorú tvoria zástupcovia bez ohľadu na skúsenosti, alebo vedomostné a sociálne postavenie.

 

Kde a ako sa dá tento model využiť?

  •     v marketingu,

Vzájomne si vymieňať informácie, nápady a trendy.

  •       v čase keď firma zisťuje svoj potenciál na trhu,

V tomto čase sa oplatí tento model využiť na zistenie informácií o zákazníkoch, resp. cieľovej skupine. Pre úspešnosť firmy je veľmi dôležité mať aj dostupné informácie týkajúce sa trhu, aby vedela použiť vhodnú stratégiu.

  •       vo výskume a vývoji (R&D).

Pre nové produkty a služby

Inšpirácie z úspešných startupov nájdete napríklad tu.

 

Ak existuje Open Innovation musí existovať aj Closed Innovation

 

Uzatvorený inovačný model Otvorený inovačný model
Používa vedomosti z vnútorných zdrojov

(v rámci podniku)

Používa vnútorné & externé zdroje

(v rámci + mimo podniku)

Má menšiu úspešnosť (zväčša 20-30%) 2x vyššia úspešnosť (až 80 %)
Musí byť viackrát prepracovaný                                                          

a je menej produktívny

Zvyšuje produktivitu (o 40-60 %)                                    
Inovácia prebieha pomalšie 3x rýchlejší priebeh inovácie

 

Aký spôsob inovácie si firma vyberie je individuálne a závisí od firemných potrieb. Musíme dodať, že nie v každom prípade treba použiť Open Innovation. Treba si najskôr premyslieť potrebu a tak si zvoliť vhodný model pre každú firmu. Ale pravdou je tiež to, že Open Innovation je jasný trend. Ak chcete profitovať z otvorenej inovácie a získať pohľad zvonku na Váš obchod a marketing, odporúčam nahliadnuť aj sem, kde sa môžete prihlásiť na workshopy Akadémie obchodu a marketingu od INOVATO.

A tu je prvá časť článku o Open Innovation

Do budúceho článku sa majte krásne.

Lucia Tóthová

Podobné články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.

Máte nápad?

Pošlite nám ho a my vám povieme čo s ním

Súhlasím so spracovaním osobných údajov osobných údajov na účely kontaktovania

Ďakujeme, formulár bol odoslaný.
Formulár sa nepodarilo odoslať.
Odoslať nápad
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky..